eCommerce

After a court battle with Meghan: Mail on Sunday admits defeat

Above the Onlineversion the short message that appeared on the front page of the British tabloid on Sunday Mail on Sunday appeared, the only heading is “The Duchess of Sussex”. In it, the newspaper informs the readership that its publisher has lost in court in two instances against Meghan, Prince Harry’s wife. Financial compensation had been agreed. This is how a three-year dispute between her and the tabloid ends.

The Duchess got caught up in the fire early on yellow press. Meghan’s father Thomas Markle, with whom she is said to have broken off contact after the wedding with Prince Harry, was always at the service of the reporters with gossip stories. In 2018 he received a handwritten letter from his daughter asking him not to speak about her to the tabloids any more. He replied by sending the letter to the Mail on Sunday passed on. The sheet then printed a total of 88 excerpts from it in five articles, that’s it Court ruling refer to. It promised in a big way that “the entire contents of a sensational letter” from the Duchess would be “published for the first time today”.

It could hit anyone, writes Meghan

The Duchess fought against it legally. She alleged that her copyrights were infringed on the letter. The court gave her in the first and, in early December, also in the second instance law. It classified the contents of the letter as “personal, private and not of legitimate public interest”.

Then Duchess Meghan publicly followed up – against the entire British gossip press. After the “precedent,” she wrote in a statement, it is now crucial “that we are all courageous enough to rebuild the tabloid industry, which drives people to be cruel and benefits from the lies and pain it creates “. In the nearly three years since the matter of the letter was in the world, she has remained patient “in the face of deception, intimidation and calculated attacks.” It could hit anyone. Something like that happens every day.

Associated Newspapers, the publisher of the Mail on Sunday, had initially announced after the verdict was confirmed at the beginning of the month that he would continue to appear before the Supreme Court. The report published on Sunday, with which the paper complies with a court order, now seals the dispute.

Reference-www.sueddeutsche.de

Leave a Reply

Your email address will not be published.